Saturday, March 03, 2007

la môme piaf

باز هم چند نوشته ذخیره شده دارم که هنوزبرای پابلیش کاملشون نکردم ، دیروز بین این همه کار وبرنامه ریزی فشرده ، با یه دوست قرار سینما گذاشتم! که خودم از کارم خنده ام گرفته بود چون دقیقا با رفت و برگشتش ، ،چهار ساعت و نیم ، وقتم را گرفت ولی در عوض یه فیلم خوب دیدم که از زندگی سراسر بدبختی و رنج خواننده مشهور فرانسوی «ادیت پیاف»که در دهه چهل ، اوج محبوبیت را داشت و حتی امروز هم آهنگهاش طرفداران زیادی داره ، ساخته شده ، پرسناژ اصلی فیلم از سنین کودکی تا سن پیری که با چند فلاش بک معرفی می شه ، خیلی عالی انتخاب شده بود که به جذب مخاطب برای دنبال کردن موضوع کمک می کرد ، با وجود جو غمگین فیلم که در بعضی قسمتها به اوج خودش می رسید،احساس جالبی ازش داشتم به خصوص که نسبت به فیلم های قبلی ، زبان فرانسه اش راخیلی بهتر می فهمیدم ،
بیوگرافی خلاصه «پیاف»را از اینجا بخونید و صدای زیبا و بی نظیرش که برای خیلی ها ، نشانی از فرانسه و حال وهوای اون داره را از اینجا (زندگی صورتی) بشنوید
واما یه نکته ، بعد از تموم شدن فیلم ، خانم مهربونی که منو برای دیدن فیلم همراهی می کرد ، ازم پرسید: آیا ممکنه بیرون اومدن تو ، شوهرت را عصبانی کنه ؟! ومن در حالی که یه دفعه از حال وهوای فیلم بیرون اومده بودم و تازه یاد رضا و ارشیا و زندگی خودم افتادم ، خیالش را از جانب رضا که خیلی خوش اخلاق و گله و اتفاقا از برنامه های فوق العاده من استقبال می کنه ، راحت کردم ، در راه برگشت وقتی چراغهای خاموش آپارتمانمون را دیدم ، یه لحظه دلم گرفت ، وقتی در را باز کردم دیدم پدر و پسر در یه خواب ناز بودن ، آخه جفتشون از سر وکله زدن با هم حسابی خسته شده بودند

No comments: