Saturday, February 03, 2007

مریم گلی

چند وقتیه با هم چت می کنیم ، بین ساعت ۱۲ تا ۱ به وقت ایران که ساعت استراحت توی محل کارشه ، یه روزا که نیست نگرانش می شم ، آخرین بار ازم سوال جالبی پرسید : آرزو راستشو بگو من به نظرت عوض شدم ؟ ، ومن در حالی که مثل همیشه که پیشش بودم و بهش لبخند می زدم ، جواب دادم ، من چطوری باید بفهمم که عوض شدی یا نه ؟ از پشت چت ؟این در حالیه که ما دو سالی میشه اصلا همدیگه رو ندیدیم.
خلاصه این دختر دایی ، مریم، دختر بسیار جالبیه ، علاوه بر فامیلی ، چند سالی با هم همسایه بودیم و از جیک و پیک هم خبر داشتیم، مهندسی کامپیوتر خونده و با تنها دختر شش ساله و شوهر پزشکش که مثل خدا ازش یاد می کنه ، زندگی می کنه .
یه دختر صاف ، اونقدر ساده که توی فکر هیچکی نمی گنجه که بچه پایتخته و تو همچی محیط هزار رنگی بزرگ شده ، صورت صاف و براق تپلیش ، موهای خرمایی رنگ لختش، چشمای زلالش و از همه مهمتر حجب و حیای فوق العاده و اخلاق گلش ازش یه مریم گلی واقعی ساخته ، در عین حال باهیجان و گرمه و هزار تا هم برنامه برای آینده اش داره ، با وجود ظاهر قوی اش ، درون شکننده ای هم داره (البته من هیچوقت اشکش رو ندیدم)
از صبوری و قناعت و رضایت و پذیرش راحت مشکلات و . .. هرچی بگم کم گفتم ، برای من یکی که خیلی الگو بود ،یه وقتا از زیادی خوب و مثبت بودنش تعجب می کردم ، بعضی فامیل علت فرشته صفت بودنش رو محیط سالم و پر از محبت خانواده اش می دونن که در برابر خیلی صفات ، کاملا ایزوله شده ،چون دو خواهر دیگه اش هم کم وبیش بخشی از این خصوصیات را دارند، ولی خودش از خصوصیاتش اصلا راضی نیست وبه من می گه نمی خوام دخترم مثل من باشه ،دوست دارم عین پدرش باشه و بتونه از حقش دفاع کنه ....
حالا هدفم از این پست در باره مریم ، چی بود ، راستش جدیدا به این موضوع زیاد فکر می کنم که چه آدمایی در اطرافم سمپا و دوست داشتنین و از یاد کردنشون ، دلم باز می شه ، راستش هر چی گشتم ، تعدادشون خیلی کم بود
من از یاد کردن مریم ، یه لبخند راستکی پر از رضایت روی لبم می شینه ، اصلا خاطره و نستالوژی هم نیست ، یه تصویر از یه شخصیت که برام دلنشین و دوست داشتنیه ، یه احساس خاص که شاید حتی از نزدیک ترین آدمای زندگیم ندارم،
...
واقعا هیچوقت به این موضوع فکر کردیم که چند نفر از یاد کردن ما ، قلبا خوشحال می شن ؟ از به یاد آوردنمون ، لبخند روی لباشون می شینه و شاید هم دلشون شاد بشه، یا اینکه بقیه ازما تصویری نازیبا وشایدهم بی تفاوت دارن که بودن و نبودنمون براشون فرقی نمی کنه،.........ا ،

No comments: