Wednesday, October 25, 2006

بیشتر بیاندیشیم

از امروز وبلاگ نی نی ، عمومی می شود ، چون مامانش حرف زیاد برای گفتن داره ، بخشی دغدغه های روزمره خودشه و برخی دغدغه های آقای پدر که مامانی بهشون فکر می کنه وتوی وبلاگش می نویسه واما شاید امروز از موضوع زیبایی شروع نکردم ولی از اون طرف هم واقعیتهای روزمره را باید جدی گرفت ، پس بسم ا...
نمی دونم تا حالا با این صحنه مواجه شدید که مورد بخل کسی قرار بگیرید (البته از نوع رفتاریش) یعنی با هر قدمی که به سمت جلو برمی دارید،با عکس العمل طرف مقابلتون مواجه بشید ، شاید بارها این صحنه براتون تداعی شده باشه که وقتی از پیشرفتی توی زندگیتون با یکی حرف می زنید ، با یه لبخند کمرنگ و حرص آوری روبرو بشید و توی ذوقتون بخوره و تصمیم بگیرید اگه از چیزی یا اتفاقی توی زندگیتون خوشحالید فقط توی جمع خانوادگی خودتون نگهش دارید مبادا که یکی ناراحت بشه و باهاتون احساس سر وهمسری کنه ، وجالب تر اینکه بعضی کارها توی زندگی اصلا از طرف خودتون هیچ پیشرفت خاصی نیست ولی از نظر دیگران شروع یه رقابت بزرگه !!
این موضوع طیف وسیعی از موفقیتها را در زندگی به خودش اختصاص می ده از قبولی توی کنکور ، شاگرد اول بودن و ازدواج و خونه دارشدن و پیشرفت کاری و تحصیلی و بچه دارشدن و دوستی ها ی خوب داشتن و ...گرفته تا چیزهای جزئی که می تونه شروع خوبی برای ادامه باشه
نمی دونم چرا ؟ چون منی هم که این حرف را می زنم قطعا عاری از این خصوصیت نیستم ، ولی با بسیاری آدمهای باتدبیر (نه صرفا فرهیخته !) در زندگیم روبرو شدم که عکس العمل های عاقلانه وخیلی طبیعی ای از خودشون نشون دادند ، شاید به اندازه من خوشحال نشدند که انتظاری هم ازشون نمی رفته ولی رفتار تابلویی هم به عنوان واکنش و بعضا توی دور باطل افتادن نداشتند ، واین درس خوبی برام شده که اگه بهش اعتقاد پیدا کنم قطعا در رفتارم هم تاثیر می ذاره ،
ولی حقا که وقتی کسی ادعای فرهیختگی می کنه واین خصوصیت را توش نکشته ، دلم براش می سوزه چون باهر حرکت منفیش ، راه برگشت را برای خودش واطرافیانش سخت تر می کنه ....پس به رفتارهامون فراتر از احساسمون فکرکنیم ، نظر شما چیه؟

پ.ن : واژه بخل را برای این رفتار انتخاب کردم چون عوارضش دو سه درجه از حسد کمتره ،هرچند که اساسا تعاریفشون هم متفاوته

8 comments:

Anonymous said...

من اولین کسی هستم که تو این پست کامنت می ذارم و شما تو فاصله ی بین یک رفرش کردن صفحه آپدیت کردید.
می خواستم بگم آرزو جونم مامان خوبم خیلی ناراحت نشو، آدم های زیادی هستند که از خوشحالی ما ناراحت میشن و نمی تونن بقیه رو ببینن. از اونجایی که آدم نمی تونه دوره همه رو خط بکشه بهتره واسه اینکه اینجور آدم ها رو اعصاب نرن وقتی میبینیشون راجع به آب و هوا و ایران و سوپر مارکت و اینا حرف بزنی تا موفقیت هات. آخه ارشیا جونمون نباید مامنشو ناراحت ببینه. دل کوچولوش طاقت نمیاره.

Anonymous said...

رهیار عزیز اتفاقا من از اون آدمام که هرچند این قضیه برام مهمه ولی اصلا وابداا ناراحت نمی شم اتفاقا کمی هم برام خنده دارمی شه بعضی وقتها ، یه بخشی رابهش حق می دم ولی در بخش عکس العمل معتقدم مخرب یه ارتباط خوبه چون به قول شما مدل حرف زدن ورفتارت را نسبت به خودشون تغییر می دن ولی خیالت راحت باشه اصلا در رفتار با ارشیا تاثیر گذارنیست ،

Anonymous said...

ارزوی عزیز اینجا بهترین جا برا تجرباتی هست که هیچوقت به این راحتی بدستش نمی یاری به نظر من ادم باید سعی کنه حتی رفتار خودش رو هم با اینجور برخوردها عوض نکنه بذار شخصیت اصلیت باطنتو_ نمی دونم هر چی می شه اسمش رو گذاشت _ رو هیچ کس عوض نکنه چون یه دفعه می بینی بخاطر رفتار دیگرون چقدر از اونی که بودی و ازش راضی بودی دور شدی

Anonymous said...

خانمی بلاخره کار دکترات حل شد یا نه؟

Anonymous said...

خانمی بلاخره کار دکترات حل شد یا نه؟

Anonymous said...

آرزوي عزيزم سلام...ممنون ازينكه به من سرزده بودي ..خيلي بااظهارلطفت منو خوشحال كردي خانمي!اميدوارم بيشترازينا باهم دوست بشيم والبته واقعاخوشحالم كه باوبلاگت آشناشدم
كلي مطلباي باحال نوشتي كه واقعاارزش وقت گذاشتن داره..دستت دردنكنه!حتما
بعدازين هرروزبهت سرميزنم ..شماهم بازبيا اون طرفا...دوستت دارم گلم
گلبرگ دلت ازباران محبت همواره بهاري باد

Anonymous said...

آرزوی گل من به دل نگیر. بعضی آدمها بر حسب عادت دوست دارند همیشه مسئل را با دید منفی بر انداز کنند. روی ماه خودت و عرشیای گلم را می بوسم. راستی پرسیده بودی کی بر می گردم . یک هفته دیگر دوباره بار سفر می بندم.

Anonymous said...

سلام آرزو جان،
کارت درست دیگه
راستی جوابی که برات نوشتم دریافت کردی؟
خیلی خوبه که شروع کنی و همین جا درباره موضوعاتی که دوست داری و یا دوست نداری صحبت بکنی، درباره این موضوع نظری ندارم، یعنی دارم ولی یه مقدار پیچیده است.
گل پسرت رو هم از طرف من ماچ کن