Wednesday, November 01, 2006

عید توسن

امروز هم به عید توسن کاتولیک ها گذشت که به همون عید مرده ها معروفه و بهانه ای می شه برای مردم که سری هم به مرده ها بزنند ، پارسال با تصور اینکه قبرستون این شهر مثل روزهای پنجشنبه جمعه خودمون پر از جمعیت باشه و شاید جذابیتی برای دیدن ، راهی قبرستان بزرگ شدیم که تقریبا در بهترین جای شهر هست ، ولی تک وتوک آدمایی بودند که چند نفری خیلی آروم و با گلهای رنگارنگ می اومدند و می رفتند ، ولی اونچه که واقعا تحسین برانگیز بود نظم و ترتیب در عین حال تنوع و صفایی بود که تصویرآدم را کاملا از یه گورستون عوض می کرد، یه باغ یا شاید هم یه پارکی با صدای پرنده ها و بوی گلهای خوشبو ،بعضی سنگ قبرها اونقدر با سلیقه تزیین و گل آرایی شده بود که مدتی توجهت را جلب می کردند ، یاد اون روزی افتادم که چندین سال پیش در موطن با چه علاقه ای ، مزار یه فامیل را کلی گل آرایی کردیم و بعد از چند دقیقه که برگشتیم ، با کمال تعجب گلها به سرقت رفته بود !!!
با خودم فکر می کنم هرجا که زندگان ، شانی همانند انسان دارند ، مردگان هم مشمول این توجه می شن ،
==========================
واما از جشن هالوین امسال هم چیزی نفهمیدیم ، البته من فقط کدوها و تنوع شکلش و رنگشونو دوست دارم وهمینطور حال وهوای فروشگاهها که وسایل این جشن رو عرضه می کنند، این جشن در فرانسه هم از اونجاکه مبداش این کشور نبوده ،خیلی رونق نداره ، ولی هر سال داره رنگ و بو می گیرد
==========================
واما ازدیروز بگم که برای اولین بار نی نی م را بردم پیش خاله فوفو (البته یه خاله فوفوی دیگه هم داریم ولی اون ایرانه) ، این خاله فوفوی مهربون ، خودش دوتا گل پسر داره و کلی تجربه ، خلاصه خیالم خیلی راحت بود وقتی که مجبور شده بودم برای صحبت با این مسیو استاد بسیار محافظه کار که عین ماهی لیز می مونه واز دست ادم فرارمی کنه، وقت بذارم ،
مرسی خاله فریده جون

5 comments:

Anonymous said...

منم عاشق قبرستونای اینجام خیلی قشنگه.به ادم آرامش میده یه جوری.جالبه که مردم هم به چشم پارک ناهش میکنن و میرن توش میدوون و ورزش میکنن.

Anonymous said...

عزیزم اگر بازم این مسیو رو خواستی ببینی پسرک گلمونو میتونم بگیرم
ولی دیگه اگر مردد هم بودم برا یکی دیگه با بودن ارشیا جون برا لحظاتی خونمون پشیمون شدم اخه نمی شه یه لحظه هم تنهاش گذاشت بیچاره میشه اون نوزادی که بخواد بیداد تو خونه ی ما اخه پسرهای من اونقدر بزرگ نشدن که تشخیص بدن عروسک نیست تازه امیرم هوس یه داداش کوچولو کرداما ساکت و کم حرف میدونی چرا؟؟؟
سرما که نخورده؟کوچولوی ما؟

Anonymous said...

من دربه در دنبال ادرست می گردم می دونی پیر شدم و بی سواد، راستی ببینم این خاله فوفو ی جدید کی باشن ؟، ماشالللله خدا زیاد کنه این خاله ها را! من که نمی تونم از این اقاپسرمامانیت نگهداری کنم ولی خیالم تخت تخته که دور وبرت خلوت نیست، فیلماشو هم دیدیم با این سرعت کم اسلوموشن بود ،ماشالللله حرف افتاده وغی غی می کنهخدا حفظش کنه بهت ایمیلم زدم

Anonymous said...

ارشیا جون دوست دارم خدا حافظ و نگهدارش باشه

Anonymous said...

خدا زیاد کنه این خاله فوفوهای مهربون رو!