Thursday, November 23, 2006

نی نی و یه سفرطولانی


این مسیو کوچولو ، کلی از خودش معرفت و مردونگی نشون داد و ما را در این سفر نسبتا طولانی همراهی کرد ، و نگرانی هرچند کم ما هم برطرف شد ، عوضش کلی خاطره براش ازاین سفر باقی موند ، از خونه مهیار ، ازشهر پر از رنگ استراسبورگ و اپارتمان کوچک ولی گرم خاله پریا ، از شهر قدیمی کاسل و آرمان کوچولو ، از دیدن دیدنیهای برلین از خیابون فردریش ، دیوار برلین ، رایشتاگ هیتلر و موزه و بناهای مدرن گرفته تا بوی زرشک پلوی اون رستوران ایرانی ، ازشهر لایپزیگ و بناهای شبه شرقی و هوای سردش ، از فرانکفورت و آسمونخراشها ش ، از اتوبانهای کاملا متفاوت المان و فرانسه و خلاصه یه مامان بابای خسته از سفر ۳۰۰۰کیلومتری ! ، همه وهمه تجربه سفری بود که هرچندهنوز جایی در ذهن کوچولوی ارشیا ندارن ولی خاطره زیبایی بود که از سفر سه نفریمون ثبت شد

پ ن :نتیجه اخلاقی برای نی نی دارها : بیشتر از اینکه برای شروع سفر شور بچه ها را بزنید ، نگران خودتون باشید تا مثل من سرما نخورید
پ ن ۲:راستی چرا اینقدر هزینه های المان و فرانسه متفاوته؟!!!کلی خوش به حالشونه، تازه رستوران و فروشگاه ایرونی هم فت وفراوون !
پ ن ۳:همانطور که انتظارشو از قبل داشتم فضاهای شهری آلمان به گرمی شهرهای فرانسه نیست، البته تجربه اون جنگ خانمان برانداز هم در این قضیه بی تاثیر نبوده ، اراده المانی ها برای ساختن کشورشون ستودنیه، بالاخره من هم به تاریخ این کشور علاقه مند شدم که شایدبتونم توی یه پست ازش مطلب بنویسم ،

12 comments:

Anonymous said...

pas hesabi khosh gozahste o pesarak hamrahi kardeh, khodet behtari?

Anonymous said...

سلام آرزو جان
رسیدن به خیر، سرما خوردی، مواظب باش به پسری ندی ها، پس اینطور که پیداست حسابی خوش گذشته، البته یه جورایی رفته بودید ایران دیگه!!!! با اون همه رستوران ایرانی و ...

Anonymous said...

عکس های جدید ارشیا رو هم یادت نره بزار ببینیم

Anonymous said...

رسیدن بخیر آرزو جان. چقدر سخته سرماخوردگی بعد از سفر. مواظب خودت باش. در مورد اختلاف قیمت ها بین دو کشور هم دختر عموی من که ساکن آلمان دقیقاً همین احساس تو را داشت. تازه ما سر به سرش می زاشتیم که اگر ساکن پایتخت می شد که ...

Anonymous said...

رسیدن بخیر معلومه خیلی خوش گذشته خدا را شکر

Anonymous said...

یه بوس درست و حسابی از ارشیای گل بکن که اینقدر پسرخوبی بوده تو این سفر.
منتظر سفرنامه و تعریفات از دیدنیهای آلمان هستم.

Anonymous said...

رسيدن به خير . خوش گذشته حسابي. ارشيا اذيت نشد كه؟ از سفرت بنويس. خوش و سلامت باشين.

Anonymous said...

arezou jan orkutet ro check kon!

Anonymous said...

سلام آرزو جان خوش اومدی دوباره. سفر هم که حسابی بهتون خوش گذشته. موسیو کوچولو رو ببوسش.

Anonymous said...

che pesare mahi ke az bachegy enghad be fekre baba mamaneshe!
khili pesare mamoosho banamaki dari
az tarafe man beboosinesh lotfan

Anonymous said...

آرزو جون خوشحالم که بهتون خوش گذشته.عکسای پسریت هم نگاه کردم.ماشالاه چقدر جیگر شده و کلی هم جنتلمن شده واسه خودش.راستی تو یکی از عکسا شیشیه ای که دهنشه عین شیشیه شاینا بود که مامانم واسش آورده بود .مارکش چیکو بود.خوبیش هم این بود شیشه ایه.اینجا اصلا شیشه شیری شیشه ای نیست همش پلاستیکیه که شستنش به دلم نمیشیبنه و من بخاطر همین از لاینر استفاده میکنم.متاسفانه شیشه چیکو نازنین که خیلی هم تند ازش شیر می اومد و من ازش به عنوان شورت کات استفاده میکردم از دستم افتاد و شکست.حالا من بیچاره سه ساعت طول میکشه تا بهش شیر بدم.ولی خدا رو شکر که دیگه شبا بیدار نمیشه واسه شیر.اون چیکو ا مال شباش بود که زودی تموم شه.و مامان نازنین به خوابش برسه.

Anonymous said...

salam khale arezoo man aida hastam.merci ke oomadi man ro didi va behem gofti fereshte...arshia joon ro ham didam oon ke az man fereshte tare....khale bazam bia pisham